Informacja celna i podatkowa pod jednym numerem telefonu

Od 14 września 2015 roku rusza wspólna Infolinia Podatkowa i Celna. Połączenie usług pomiędzy Krajową Informacją Podatkową oraz Centrum Informacji Służby Celnej związane jest z wdrożeniem „Systemu Informacji Telefonicznej” (SIT).
SIT pozwoli klientom na wygodny dostęp do kompleksowej informacji z zakresu podatków i ceł, w jednym miejscu i pod jednym numerem telefonu.
Nowy numer dla informacji celnej to:
– z telefonów stacjonarnych 801 055 055
– z telefonów komórkowych (22) 330 03 30
– z zagranicy +48 22 330 03 30
Dotychczasowy czas pracy infolinii w sprawach celnych pozostaje bez zmian – będzie dostępna dla klientów w dni robocze od 8:00 do 16:00.
Uruchomiony 5 sierpnia br. nowy System Informacji Telefonicznej jest jednym z elementów zmian w Administracji Podatkowej przewidzianych w Systemie Obsługi i Wsparcia Podatnika oraz Koncepcji rozwoju Krajowej Informacji Podatkowej realizowanych przez Ministerstwo Finansów.
Nowy system polepszy jakość obsługi podatników korzystających z usług infolinii Krajowej Informacji Podatkowej, głównie dzięki optymalizacji wykorzystania dotychczasowych zasobów oraz większej wydajności i efektywności systemu. Widocznym efektem dla podatników jest skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem.
Zwiększona przepustowość infolinii Krajowej Informacji Podatkowej pozwala na obsługę większej ilości jednoczesnych rozmów telefonicznych, w tym zapytań pracowników urzędów skarbowych. W kolejnym etapie podatnicy uzyskają możliwość zadawania pytań poprzez formularz udostępniony na Portalu Podatkowym. Następnym krokiem będzie możliwość skorzystania z czatu dostępnego na Portalu Podatkowym.
System Informacji Telefonicznej umożliwi także obsługę podatnika w ramach komunikacji wielokanałowej, poprzez: telefon, e-mail i czat.
Opracowanie: Jolanta Mazur, RPE WK
Źródło: www.mf.gov.pl, stan z dnia 11 września 2015 r.
Data publikacji: 11 września 2015 r.