Przedsiębiorca, który finansuje zawody sportowe bądź charytatywne przedsięwzięcia i jest za to promowany, może odliczyć inwestycję od przychodu.
Podobnie będzie wtedy, gdy sponsoruje osobę fizyczną, np. znanego zawodnika, który reklamuje jego firmę. Sponsoring to finansowanie jakiegoś przedsięwzięcia w zamian za reklamowanie własnej działalności. Organizator eksponuje nazwę firmy, informuje o tym, co sprzedaje i promuje ją wśród uczestników imprezy. Dzięki reklamie można mieć wyższe obroty, wydatki poniesione przez sponsora są więc kosztem podatkowym. Potwierdzają to interpretacje fiskusa. Rozpowszechnianie nazwy i logo firmy zwiększa bowiem jej popularność i podnosi renomę. Nakłady na sponsoring mogą więc być kosztem uzyskania przychodów. Izba Skarbowa w Bydgoszczy nie miała nic przeciwko temu (interpretacja z 23 lutego 2009 r., ITPB3/423-685/08/MT).
7 sierpnia 2009