Krajowa Administracja Skarbowa wspiera przedsiębiorców, którzy w wyniku nawałnicy znaleźli się w trudnej sytuacji. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą mogą korzystać z ulg stanowiących pomoc publiczną, ulg niebędących pomocą publiczną oraz pomocy de minimis.
Jak uzyskać ulgę
Na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej podatnicy mogą wnioskować o:
- rozłożenie na raty należności podatkowych (wniosek RAT-Z),
- umorzenie zaległości podatkowej (wniosek UZ-M),
- odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych (wniosek TER-Z).
We wniosku należy opisać swoją sytuację i uzasadnić potrzebę otrzymania ulgi. Ocena zasadności udzielenia ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przeprowadzana będzie odrębnie w każdej sprawie przez organ podatkowy, z uwzględnieniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego.
Wnioski można również złożyć bez wychodzenia z domu poprzez stronę biznes.gov.pl lub przez konto w e-Urzędzie Skarbowym.
W przypadku ulg, które stanowią pomoc de minimis, łączna wartość pomocy dla jednego beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 300 tys. euro (w ciągu trzech lat).
Infolinia dla osób poszkodowanych w powodzi
MF poinformowało też w poniedziałek w komunikacie, że Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiła specjalny numer telefonu, pod który mogą dzwonić osoby poszkodowane w wyniku powodzi: 22 460 59 30.
Jedna infolinia KAS dla poszkodowanych jest czynna w godz. 8.00-18.00.